Kjøpsvilkår

Følgende kjøpsvilkår gjelder for salg av barne- og babyprodukter og annen løs eiendom (heretter kalt produktene) av AnnaMor AS, organisasjonsnummer  918 523 472 (heretter kalt AnnaMor, om ikke annet er spesielt avtalt skriftlig mellom den respektive kunden (heretter kalt kunden) og AnnaMor AS . Ved salg til forbruker anvender AnnaMor AS de obligatoriske punktene under gjeldende lov. AnnaMors nettbutikk (www.annamor.nokalles heretter annamor.no.

Generelt 

Annamor.no selger barne- og babyprodukter via internett til privatpersoner i Norge. For å handle hos oss må du har fylt 18 år samt ha en gyldig norsk legitimasjon for pakkeforsendelser. Dersom du er under 18 år må du ha samtykke for ditt kjøp av din foresatte. Produktene som selges av AnnaMor kan brukes i Norge, og de har en norsk manual eller bruksanvisning når produktet krever det, enten i fysisk eller digital form.

Bestilling 

Bestilling skjer via vår hjemmeside www.annamor.no.  Dersom du har spørsmål rundt hvordan du bestiller er du hjertelig velkommen til å kontakte vår kundeservice. Gjennomført bestilling innebærer at du godkjenner våre kjøpsvilkår og at dine personopplysninger registreres i vårt kunderegister. Ved bestilling er kjøpet bindende først når AnnaMor bekrefter bestillingen gjennom en faktura som du får på din registrerte e-postadresse. Ved eventuelle feil på for eksempel pris, lagerdifferanser, leveringstid osv. forbeholder vi oss retten til å korrigere dette i ettertid. Dette innebærer blant annet at om et produkt i AnnaMor sitt sortiment har utgått eller av andre årsaker ikke er tilgjengelig innenfor rimelige tiltak, er AnnaMor er ikke skyldig å oppdrive et slikt produkt til tross for at kunden har bestilt det. Dersom du ikke er fornøyd med vår korrigering kan du selvfølgelig avbestille din ordre uten kostnad.

Rabattkoder kan kun brukes enkeltvis, ikke i kombinasjon med hverandre.

Betaling 

I kassen kan du velge mellom betalmåtene faktura, delbetaling, kortbetaling eller direktebetaling. Alle betalingsmåter håndteres av Klarna.

AnnaMor garanterer at de betalingsmåter som tilbys på annamor.no er trygge. AnnaMor tilbyr en sikker kortbetaling med VISA og MasterCard i samarbeid med Klarna. Ved betaling med kort sendes kunden videre til en sikker side der kunden trygt kan fylle i kortinformasjonen og gjennomføre betalingen. AnnaMor håndterer aldri kundens kortinformasjon. Kunden kan kun handle med kort utstedt i Norden.

Samtlige priser oppgis i norske kroner inklusive moms. Eventuell fraktkostnad tilkommer, avhengig av hvilket fraktalternativ som velges ved bestilling.

Personopplysninger 

Med kundens registrering og bestilling godkjenner kunden at AnnaMor lagrer og bruker kundens informasjon for å fullføre sine engasjement mot kunden. Overføringen av personinformasjon skjer kryptert via SSL. AnnaMor lagrer en viss kommunikasjon som AnnaMor har med kunden via telefon eller e-post, for å kunne oppfylle den service som kunden forventer seg av AnnaMor. AnnaMor vil aldri utlevere kundens personopplysninger til tredjepart. Jfr. Personvernloven har kunden rett til å få den informasjonen som selskapet har registrert. Om informasjonen er feil, ufullstendig eller irrelevant kan kunden begjære at informasjonen skal rettes eller fjernes. Ta gjerne kontakt med vår kundeservice så hjelper vi deg.

Copyright 

Alt innhold på denne nettsiden, som tekst, grafikk, logoer, bilder, lydklipp, digitale nedlastinger og annen software, tilhører AnnaMor eller våre leverandører og er beskyttet av norske og internasjonale lover om opphavsrett.

Frakt & Levering 

Leveringstiden er normalt 2 til 4 arbeidsdager, avhengig av om produktene finnes på AnnaMor sittt lager eller om de bestilles på anmodning direkte fra leverandørens lager. Så fort varen(e) har forlatt vårt lager overgår leveringsansvaret til fraktfirmaet som leverer din ordre innenfor gitt tid. AnnaMor kan ikke gi noen form for leveringsgaranti for varer som ikke finnes på lager ved bestillingstidspunkt eller for varer som har forlatt vårt lager. Det betyr at den totale leveringstiden før varen kommer frem til deg kan bli lengre enn hva som angis som normalt for valgt fraktmåte dersom transportøren selv forårsaker en forsinkelse. Enkelte av våre produkter produseres på bestilling. Estimert leveringstid er normalt 2-3 uker og som vil bli angitt ved bestilling.

Leveringsmåte 

Levering av bestilte varer skjer ved Bring eller andre transportører. Våre produkter leveres normalt ved klimanøytral servicepakke som kan spores (99 kr). For enkelte av våre produkter er det mulig å velge leveranse uten sporing (49 kr).

Transportansvar 

Dersom varen skades eller blir borte under transporten fra oss til deg er det vi som er ansvarlige. Ved en eventuell retur til oss er det du som kunde som er ansvarlig for godset.

Transportskader

Er produktet skadet ved leveringstilfellet bør dette meldes fra om så fort som mulig til AnnaMor sin Kundeservice. For at vi skal kunne reklamere skaden mot vår transportør må vi anmelde transportskaden til denne innen 1-3 dager. Vi er derfor takknemlige for at du melder fra om skaden så raskt som mulig innenfor denne tiden. Dette gjelder både synlige og usynlige transportskader, så det er viktig at du pakker opp og kontrollerer at produktet er feilfritt med en gang du mottar varen.

Dersom skaden er synlig er det enklest om du sier i fra til sjåføren ved mottakelsen av forsendelsen. Tenk på at du alltid bør spare emballasjen for at reklamasjonen skal kunne håndteres riktig.

Om du for eksempel får en pakke du ikke har bestilt skal kundeservice kontaktes. Vi hjelper deg selvfølgelig med reklamasjoner og/eller retur på feilaktige/skadede pakker kostnadsfritt.

Uavhentede bestillinger 

Vi forbeholder oss retten til å debitere kostnadene for den håndteringen som oppstår når en pakke ikke blir hentet (returfrakt, ekspedisjonskostnad osv.). Derfor tar vi ut en avgift på 349 kr dersom pakken ikke hentes ut. Forsendelsen ligger på posten i 14 dager før den returneres til oss. Observer derfor at dersom du angrer et kjøp og vil returnere varen må du først hente ut pakken og deretter returnere i henhold til beskrivelsen nedenfor. Pakker som ikke blir hentet ut regnes ikke innenfor angreretten.

Leveringsforsinkelse 

Du har rett til å heve kjøpet ditt uten ekstra kostnad ved eventuell forsinkelse mot utlovet leveringstidspunkt. Dersom vi får vite om leveranseforsinkelse av din ordre vil vi kontakte deg snarest via e-post eller telefon.

Angrerett & Retur 

Som kunde har du alltid 14 dagers angrerett jfr. Angrerettloven. Angrefristen løper fra dagen du har mottatt varen.

Om varen ikke er i uforandret stand kan vi komme til å gjøre et prisavdrag som motsvarer varens tap i verdi. Angretten gjelder ikke for varer med brutt forsegling som ikke kan returneres av helse- eller hygienehensyn.

Merk: Det holder at du gir oss beskjed om at du vil benytte deg av angreretten innen 14 dager. Du behøver altså ikke å ha sendt varen tilbake innen 14 dager for at angreretten skal gjelde.

Om du vil bytte en vare returnerer du den, får penger tilbake og legger inn en ny bestilling.

Når du benytter deg av angreretten står du som kunde for returfrakten. 

Tilbakebetalingen skjer så fort som mulig og senest innen 7 dager fra vi har mottatt og registrert din retur på vårt lager. Har du en ubetalt faktura for din ordre er det viktig at du selv kontakter Klarna flytter forfallsdatoen på grunn av retur. Det gjør du på Klarna.no eller ved å ringe 21 01 89 91.

Vi anbefaler at du alltid tar kontakt med oss før varen sendes i retur, uansett årsak for returen.

Personaliserte produkter produserer på bestilling til den enkelte kunde og omfattes ikke av bytteretten.

Reklamasjon AnnaMor selger alle varer med 1 års garanti. For kunder i Norge gjelder 2 års reklamasjonsrett jfr. Kjøpsloven. Varegarantien dekker kun opprinnelige fabrikasjonsfeil, dvs. feil som fantes på varen ved levering. Fabrikasjonsfeil skal konstateres av AnnaMor, hvorpå kunden får fri reparasjon, eventuelt en ny vare eller pengene tilbake. Dette forutsetter at alle vedlikeholdsråd har blitt fulgt og at normal forsiktighet har blitt utvist. Ved en reklamasjonssak skal du kontakte vår kundeservice som vil hjelpe deg videre i prosessen. Du vil da bli bedt om å presentere bildebevis på varens feil/defekt via e-post. Bildene må tydelig vise feilen/defekten. Eventuell tilbakebetaling gjøres så fort som mulig og senest innen 14 dager fra vi har mottatt den defekte varen på vårt lager.

Force Majeur 

Er annamor.no forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering - eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den, hevdes Force Majeur. Som Force Majeur regnes eksempelvis brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valutarestriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt. I et slik tilfelle er annamor.no fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den mangelfulle vares kjøpesum.

Tvister 

Klagemål eller synspunkter om AnnaMor tjenester eller produkter bør meddeles til vår kundeservice via e-post e. Dersom du ikke er fornøyd med vår håndtering av ditt ærende er du velkommen til å henvende deg til Forbrukerrådet eller Forbrukertvistutvalget, som tar avgjørelsene ved en eventuell tvist.

Kontakt 

Annamor AS, 

Apeltunhaugene 36
5238 RÅDAL

Kundeservice E-post: magda@annamor.no 

Faktura: oyvind@annamor.no

 


Opp