Kjøpsvilkår og betingelser

 

1. Firma

www.annamor.no er levert av AnnaMor AS, organisasjonsnummer 918 523 472. Informasjon og bilder på nettstedet er eid av selskapet eller partner og kan ikke kopieres uten tillatelse.

Kontakt informasjon : Magdalena Nore

Telefon nummer: 954 07 148

Epost adresse: magda@annamor.no

Juridisk adresse: Nøttveitvegen 69, 5238 Rådal

 

1.2 Copyright og patenter

Alt innhold på denne nettsiden, som tekst, grafikk, logoer, bilder, lydklipp, digitale nedlastinger og annen software, tilhører AnnaMor eller våre leverandører og er beskyttet av norske og internasjonale lover om opphavsrett. Enkelte av de produktene som selges på våre nettsider er beskyttet av internasjonale patenter.

 

2. Priser

Alle priser vises i Norske kroner og er inkludert merverdiavgift. I handlekurven ser du totalprisen inkludert alle avgifter.

 

3.1 Betaling

Betaling skjer ved den valgte betalings i kassa. Betalingsmåten levert av Bambora og vi tilbyr kortbetaling, Vipps betaling og faktura/delbetaling. Trekk av kort gjøres når varen er sendt.

 

3.2.1 Faktura & delbetaling

I samarbeid med Collector Bank tilbyr vi en trygg og enkel faktura- og delbetalingsløsning. Tjenesten tilbyr deg en engangskreditt som betaling for dine kjøp. Engangskreditten innebærer at kreditten er bundet til det enkelte kjøp og at du som forbruker ikke har noe ytterligere utestående kredittforhold med Collector Bank. Mer informasjon og generelle kredittvilkår for betalingsløsningen finner du på bill.collectorpayments.no 

Ved valg av faktura er forfallstiden 30 dager. Faktura sendes til den e-postadressen du har oppgitt eller til din folkeregistrerte adresse avhengig av ditt valg av distribusjonsmåte på kjøpstidspunktet. Ved valg av faktura kan du velge å betale hele beløpet med en gang eller alternativt logge inn på bill.collectorpayments.no og søke om en delbetalingsavtale. 

For å kunne benytte tjenesten må du på kjøpstidspunktet ha en permanent og offisiell norsk bostedsadresse og være minst 18 år gammel. Betalingsmåten er bare tilgjengelig for privatpersoner, og forutsetter at du har tatt vare på dine økonomiske forpliktelser og har en god betalingshistorikk. 

En kredittsjekk gjennomføres i forbindelse med kjøpet. Kredittvurderingen utføres av Collector Bank Payment Services AS, og informasjonen vil ikke bli lagret hos nettbutikken hvor kjøpet blir utført. Din personlige informasjon vil kun bli benyttet til å beslutte om kreditt skal gis eller ikke. Ved for sen eller uteblitt betaling tilkommer purregebyr og forsinkelsesrente og eventuelle omkostninger ved inkasso. 

For fullstendige vilkår for Collector Bank's faktura- og delbetalingstjeneste, se lenkene nedenfor: 

Collector Bank's generelle kredittvilkår for faktura og delbetaling 

3.2.2 Spørsmål knyttet til din faktura eller delbetaling

Collector Bank's kundeservice hjelper deg med alle spørsmål angående din faktura eller delbetaling. Kontakt Collector Bank's kundeservice via e-post på bill@collectorpayments.no eller via telefon 21 89 63 20, mandag – fredag kl. 08.00 – 17.00 

Se også FAQ på bill.collectorpayments.no

3.3.3 Tilbakebetaling ved faktura- og delbetalingskjøp 

Dersom du har betalt din faktura eller delbetaling, men senere angrer på ditt kjøp har du et tilgodehavende hos Collector Bank. Collector Bank tilbakebetaler den summen du har betalt etter at vi har fått opplysninger fra forhandler om godkjent retur. Tilbakebetalingen vil skje til din konto og du må derfor informere oss om ditt bankkontonummer og fakturaopplysninger. 

 

Kontakt Collector Bank's kundeservice via e-post bill@collectorpayments.no eller via telefon 21 89 63 20, mandag – fredag kl. 08.00 – 17.00.

 

3.3.4 Pris 

En fakturaavgift kan tilkomme på faktura med 30 dagers forfall. For delbetaling påløper et månedlig gebyr på NOK 39 og en rente på 21 %. Normalt tilbys delbetaling over 3, 6, 12, 24 eller 36 måneder spesifisert i henhold til kjøpesum.

 

4. Frakt

Frakt kostnader vil bli lagt til alle bestillinger. Vi tilbyr Pakke i Postkassen med RFID sporing til kr 49 og Klimanøytral servicepakke med sporing til kr 95. For enkelte av produktene våre som er av høy verdi, kan lett skades eller er av stor størrelse tilbyr vi kun Klimanøytral servicepakke med sporing.

 

4.1 Leveringsmetoder

Vi leverer varene med Bring som transportør.

 

4.2 Leveranser

AnnaMor produserer for det meste varer etter kundens spesifikasjoner og ønsker som personaliserte produkter. Varene sendes normalt 2 til 4 arbeidsdager etter bestilling. Enkelte av våre produkter produseres av underleverandører. Disse sendes normalt fra oss iløpet av 3-4 uker. Disse produktene er merket i nettbutikken. I enkelte perioder har vi høysesong (normalt i perioden fra april til oktober i forbindelse med bryllup og konfirmasjoner). Ta kontakt med oss på mail magda@annamor.no hvis din ordre haster så vil vi kunne gi deg en mer nøyaktig leveringstid. 

 

Så fort varen(e) har forlatt vårt lager overgår leveringsansvaret til Bring som leverer din ordre innenfor gitt tid. AnnaMor kan ikke gi noen form for leveringsgaranti for varer som har forlatt vårt lager. Det betyr at den totale leveringstiden før varen kommer frem til deg kan bli lengre enn hva som angis som normalt for valgt fraktmåte dersom transportøren selv forårsaker en forsinkelse. I travle perioder rundt Black Friday og jul påregner Bring normalt ekstra transportdager.

 

4.3 Skadede varer og reklamasjonsrett

Når du mottar din ordre, er det viktig å sjekke varene for skader eller feil. Skulle varen være skadet eller ødelagt, kan du kontakte oss på magda@annamor.no for videre instruksjoner. For at vi skal kunne reklamere skaden mot Bring må vi anmelde transportskaden til dem innen 1-3 dager. Vi er derfor takknemlige for at du melder fra om skaden så raskt som mulig innenfor denne tiden. Dette gjelder både synlige og usynlige transportskader, så det er viktig at du pakker opp og kontrollerer at produktet er feilfritt med en gang du mottar varen. Tenk på at du alltid bør spare emballasjen for at reklamasjonen skal kunne håndteres riktig. Send oss bilder av det skadede produktet og eventuelle skader på emballasjen. Du har to års reklamasjonsrett i henhold til norsk lov.

4.4 Uavhentede bestillinger 

Vi forbeholder oss retten til å debitere kostnadene for den håndteringen som oppstår når en pakke ikke blir hentet (returfrakt, ekspedisjonskostnad osv.). Derfor tar vi ut en avgift på kr 249 dersom pakken ikke hentes ut. Forsendelsen ligger på posten i 14 dager før den returneres til oss. Observer derfor at dersom du angrer et kjøp og vil returnere varen må du først hente ut pakken og deretter returnere i henhold til beskrivelsen nedenfor. Pakker som ikke blir hentet ut regnes ikke innenfor angreretten.


5. Angrerett

Som kunde har du rett til å heve kjøpet etter Angrerettsloven innen 14 dager etter at du har mottatt varene. Angreretten kan kun benyttes dersom varen kan returneres i originalemballasjen, og er i det vesentlige uforandret. Du har rett til å åpne pakken og prøve produktet, men det må ikke brukes utover det. Når du benytter deg av angrerett betaler du selv returfrakten Hvis du benytter din rett til å heve kjøp, vil vi tilbakebetale hele beløpet av varene så snart som mulig, eller innen 30 dager fra den datoen vi har mottatt varene

MERK at de fleste av AnnaMors produkter produseres og leveres personalisert på spesifikk bestilling og spesifikasjoner fra den enkelte kunde og omfattes således ikke av den normale angreretten (ref Angrerettslovens §22 pkt e). Hvis du har behov for ytterligere informasjon om våre produkter før du bestiller ta kontakt med oss på magda@annamor.no For bordkort tilbyr vi også vareprøver til sterkt reduserte priser før endelig bestilling. 

 

6. Personvern, sikkerhet og personopplysninger 

Med kundens registrering og bestilling godkjenner kunden at AnnaMor lagrer og bruker kundens informasjon for å fullføre sine engasjement mot kunden. Overføringen av personinformasjon skjer kryptert via SSL. AnnaMor lagrer en viss kommunikasjon som AnnaMor har med kunden via telefon eller e-post, for å kunne oppfylle den service som kunden forventer seg av AnnaMor. AnnaMor vil aldri utlevere kundens personopplysninger til tredjepart. Jfr. Personvernloven har kunden rett til å få den informasjonen som selskapet har registrert. Om informasjonen er feil, ufullstendig eller irrelevant kan kunden begjære at informasjonen skal rettes eller fjernes. Ta gjerne kontakt på magda@annamor.no så hjelper vi deg.

 

7. Kontakt & Support 

Kontakt og support vil du finne post@annamor.no

 

8. Cookies

En cookie er en tekstfil som sendes fra et nettsted til datamaskinen der den er lagret enten i minnet (session cookies) eller som en tekstfil (tekstbaserte informasjonskapsler). Cookies brukes til å lagre logg-inn eller handlekurven mens du surfer rundt på ulike nettsteder. Hvis nettleseren din er satt til å ikke akseptere cookies, vil du ikke være i stand til å gjøre noen ordre på nettstedet vårt. Du kan enkelt endre dette i innstillingene til nettleseren din. Vær oppmerksom på at vi ikke bruker cookies for å lagre personlig informasjon om deg 

 

9.1 Force majeure 

Særlige omstendigheter som ikke er under menneskelig kontroll slik som krig, omfattende arbeidskonflikt, blokade, brann, miljøkatastrofe, alvorlig infeksjon som hindrer partene å oppfylle sine forpliktelser kan frigjøre en part fra forpliktelsene. Slikt unntak gjelder under forutsetning av at operasjonen ikke kan utføres under disse betingelsene. Den andre parten skal straks varsles om omstendighetene ved bruk av denne bestemmelsen 

 

9.2 Endring av kontrakt 

Etter at du som kunde har gjort et kjøp har vi har ikke rett til å endre vilkårene i det aktuelle kjøpet med mindre annet er avtalt 

 

9.3 Klager 

Ved klage, vennligst kontakt oss på post@annamor.no

 

9.4 Tvister og lover 

Norsk lov skal gjelde for alle kjøp gjort under disse vilkårene. Tvister om kjøp under disse vilkår skal utelukkende behandles av en Norsk domstol

 


Opp